Calypso: kierowca w dobrej formie to bezpieczeństwo na drodze

Dobra kondycja fizyczna i prawidłowa postawa ciała to także element zachowania bezpieczeństwa podczas prowadzenia pojazdu. Czynniki te odgrywają szczególną rolę podczas wielogodzinnej podróży. Osoby cieszące się dobrą kondycją mają lepszą koncentrację, ogólną wytrzymałość oraz odporność na zmęczenie. Ci, którzy potrafią utrzymać dobrą postawę ciała, mniej odczuwają dolegliwości związane z długim przebywaniem w jednej pozycji. Umiejętność zachowania poprawnej postawy za kierownicą pozwala na zmniejszenie ryzyka bólu pleców. Ten z kolei może rozpraszać powodując konieczność ciągłej zmiany pozycji. Jednak drobna zmiana pozycji od czasu do czasu jest zalecana.

Przed wyruszeniem w podróż prowadzący pojazd powinien odpowiednio ustawić fotel – to pozwoli na zachowanie komfortu, a także zapewni odpowiedni poziom bezpieczeństwa w sytuacji wypadku. Fotel nie może być ustawiony zbyt blisko od kierownicy – minimalna odległość kierownicy od klatki piersiowej to 25 cm ze względu na zachowanie bezpieczeństwa podczas wystrzelenia poduszki powietrznej. Fotel nie powinien być także zbyt daleko od pedałów, ponieważ może to prowadzić do nadwyrężenia górnej partii pleców czy szyi. Aby chronić kręgosłup, trzeba również zawsze odpowiednio dopasować wysokość zagłówka – środek głowy powinien być na jego środku.

Jeśli kierowca regularnie odczuwa ból pleców podczas długiej podroży, powinien z góry założyć dłuższe przerwy podczas jazdy. Pamiętajmy, że podróżując konieczne jest robienie 15-minutowego postoju raz na 2 godziny, podczas którego należy opuścić samochód, aby się dotlenić i rozruszać. To ostatnie jest szczególnie ważne, gdy odczuwamy dyskomfort siedząc za kierownicą. Należy pamiętać, że po długiej jeździe dochodzi do osłabienia kręgosłupa i staje się on bardziej podatny na urazy.

Nasz wystawca firma Calypso przygotowało kilka zasad które pozwolą zachować lepszą kondycję i sprawność za kółkiem:

1. Każdego dnia poświęć na ćwiczenia przynajmniej 15-20 minut. Najważniejsza jest systematyka

2. Trenuj interwałowo. „Ćwicz na 70-90% tętna maksymalnego”

3. Ćwicz jednocześnie różne grupy mięśniowe – najlepsze będą ćwiczenia wielostawowe.

4. Zawsze jedz po treningu (dbaj zwłaszcza o proteiny – ich szybkim źródłem może być np. specjalne suplementy).

5. Uzupełnij wodę. Ciało człowieka to w 90% woda – odwodnienie obniża sprawność fizyczną

6. Jedz śniadanie, a potem małe posiłki co 3-4 godziny. Ostatni posiłek do 19.00.

7. Miej pod ręką zdrowe przekąski wzbogacone z błonnik.

8. Rób zapiski dotyczące treningu i menu. Dzięki temu łatwo odkryjesz, gdzie są Twoje słabe strony.

9. Ćwicz pod okiem specjalistów – unikniesz błędów w treningu i diecie.

10. Nigdy nei jest za późno na poprawę swojej kondycji 😉

 

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress