Technologie Citroëna

Citroena o lat zdumiewa pięknym designem podpartego najlepsza techniką wyprzedzająca w wielu dziedzinach inne marki.
Nowe technologie Citroena, które nabywca auta tej marki odkryje w swoim pojeździe:
Kompatybilność Bluetooth. Interaktywne narzędzie, dzięki któremu możesz sprawdzić, czy Twój telefon jest kompatybilny z systemem samochodu.
Citroën Multicity Connect to bezpieczeństwo i łączność ze światem – gdziekolwiek jesteś.
Oferta usług Citroën Multicity Connect, stworzona specjalnie do samochodów, dzięki podłączeniu do sieci 3G umożliwia:Dostęp do popularnych aplikacji: Coyote, Facebook, TripAdvisor, Przewodniki Michelin, itp. Dodawanie kolejnych aplikacji i personalizację
Connect Box to oferta bezpłatnych usług, dostępnych 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zapewnia większe bezpieczeństwo, pomoc w nagłych wypadkach i nowoczesne, ułatwiające obsługę samochodu rozwiązania… Odkryj nową stronę usług w samochodzie wyposażonym w system komunikacyjny.
– Filtr cząstek stałych (FAP)
Filtr cząstek stałych stosowany z silnikiem HDi umożliwia zmniejszenie w spalinach ilości szkodliwych substancji. Pozwala ograniczyć poziom emisji cząstek stałych w spalinach do wartości bliskiej zeru.
Element filtrujący, który zmniejsza ilość zanieczyszczających środowisko cząstek zawartych w spalinach.
Filtr FAP jest zbudowany z porowatych elementów wykonanych z węglika krzemu. Dzięki takiej budowie cząstki stałe obecne w spalinach są przechwytywane, a potem spalane. Układ regeneracji filtra jest sterowany za pomocą kalkulatora, który zapewnia autodiagnostykę systemu. Filtr FAP to kolejna zaleta technologii HDi w dziedzinie ochrony środowiska. Poziom emisji cząstek stałych samochodów z silnikiem Diesla HDi z filtrem FAP jest bliski zeru.
Downsizing silników benzynowych
Zasadą downsizingu jest zmniejszenie pojemności silnika przy jednoczesnym zwiększeniu jego mocy dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i zastosowaniu turbosprężarki.
Zasadą downsizingu jest zmniejszenie pojemności silnika przy jednoczesnym zwiększeniu jego mocy. Celem takiego rozwiązania jest zmniejszenie zużycia paliwa, a także emisji CO2.

Bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarka stanowią podstawę tej technologii. Bezpośredni wtrysk paliwa umożliwia jednolite i dokładne rozpylenie mieszanki powietrzno-paliwowej w komorze spalania, z korzyścią dla wydajności. Dzięki turbosprężarce otrzymujemy bardziej linearny wykres mocy, bez skoków przy przyspieszaniu.
Technologia HDi
W silnikach Diesla Citroën HDi (High pressure Diesel Injection) zastosowano technologię Common Rail – wtrysku bezpośredniego pod wysokim ciśnieniem ze wspólnej listwy wtryskowej.
Cechą charakterystyczną tego całkowicie elektronicznie sterowanego układu jest optymalna kontrola dawki mieszanki powietrzno-paliwowej, niezależnie od warunków jazdy. Efektem zastosowanego rozwiązania jest znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Dzięki precyzji systemu wtryskowego Common Rail najnowszej generacji charakteryzuje się większą wydajnością. Silniki HDi są cenione za niezawodność, elastyczność i wysoki moment obrotowy już na najniższych biegach, cichą pracę, niskie zużycie paliwa i niską emisję spalin.
Hybrid4
Dzięki zastosowaniu układu napędowego Full hybrid, Citroën połączył osiągi silnika HDi z efektywnością napędu elektrycznego.
Wyjątkowo niska emisja CO2, moc maksymalna 200 KM wg DIN, napęd na cztery koła, jazda po mieście na zasilaniu elektrycznym, możliwość wyboru trybu jazdy, funkcja elektrycznego wzmocnienia mocy…

Oryginalność tej technologii polega na łącznym zastosowaniu kilku nowoczesnych rozwiązań: silnika HDi z systemem Stop & Start drugiej generacji, silnika elektrycznego oraz elektronicznej jednostki sterującej.
Technologia Hybrid4 daje swobodę wyboru trybu prowadzenia. Za pomocą pokrętła umieszczonego na konsoli centralnej wybrać można jeden z czterech trybów: Auto, Sport, 4WD lub ZEV.

W trybie AUTO zoptymalizowane jest zużycie paliwa. W trybie SPORT samochód ma najlepsze przyspieszenia, a zmiana przełożeń odbywa się dynamicznie, dzięki funkcji elektrycznego wzmocnienia mocy. Tryb ZEV (Zero Emission Vehicle) to jazda wyłącznie z napędem elektrycznym, gdy akumulator jest wystarczająco naładowany, a prędkość samochodu nie przekracza 60 km/h. Trybu 4WD (napęd na cztery koła) warto użyć, gdy zmniejszona jest przyczepność kół.

Technologia PureTech
W silnikach Citroëna PureTech zastosowano najnowsze dostępne technologie sprzyjające reaktywności i ograniczeniu zużycia paliwa.
Silniki 1.2 PureTech o mocy 75, 82, 110 i 130 KM należą do nowej rodziny silników PureTech. W porównaniu z poprzednią generacją silników jednostki PureTech wyróżniają się niskim zużyciem paliwa i emisją CO2 zredukowaną o 25 %. Są też bardziej dynamiczne.

Technologia mikrohybrydowa e-HDi
Tę technologię zastosowano w silnikach Diesla HDi. Wykorzystano w niej system Stop & Start drugiej generacji z odwracalnym alternatorem i systemem e-booster, umożliwiającymi natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika w ciągu 0,4 sekundy.
Silnik e-HDi zapewnia przyjemność z jazdy, a jednocześnie jest przyjazny dla środowiska. Działanie technologii mikrohybrydowej e-HDi polega na przetwarzaniu powstałej podczas hamowania energii kinetycznej w energię elektryczną. Ten proces pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 w jeździe po mieście nawet do 15%.

Inteligentny System Kontroli Trakcji
Inteligentny System Kontroli Trakcji zwiększa bezpieczeństwo jazdy na śliskiej nawierzchni sterując systemem antypoślizgowym samochodu.
Inteligentny System Kontroli Trakcji:

ułatwia poruszanie się pojazdu po zaśnieżonej, oblodzonej lub mokrej nawierzchni,
na podstawie analizy parametrów drogi (stopnia nachylenia, rodzaju śniegu, oblodzenia) steruje systemem antypoślizgowym kół (ASR). Dopuszcza poślizg kół napędowych w bezpiecznym zakresie (osobno prawego i lewego).
Zmiana opon na zimowe zwiększa znacznie korzyści działania Inteligentnego Systemu Kontroli Trakcji.

– Wyświetlanie informacji w polu widzenia kierowcy (HUD)
Rozwiązanie polegające na wyświetlaniu na przezroczystej płytce, w polu widzenia kierowcy, najważniejszych informacji związanych z prowadzeniem samochodu.
Innowacyjna funkcja wyświetlania w polu widzenia kierowcy, zapożyczona z samolotów myśliwskich, zapewnia łatwy dostęp do potrzebnych informacji przy zachowaniu dobrej widoczności.

Alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL)
System AFIL drugiej generacji, wyposażony w miniaturową kamerę i funkcję cyfrowego zapisu wideo, jest jeszcze bardziej przewidujący.
Niebezpieczna zmiana toru jazdy rejestrowana jest przez miniaturową kamerę wbudowaną w lusterko wsteczne. Wykorzystywana tu jest technologia rozpoznawania linii na podstawie cyfrowego zapisu wideo. Niezamierzone przekroczenie białej linii bez włączonego kierunkowskazu zasygnalizowane zostaje kierowcy wibracjami fotela lub pasa bezpieczeństwa.

Dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe
Dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe poprawiają widoczność i zmniejszają zmęczenie oczu. Dzięki temu podnoszą bezpieczeństwo jazdy.
Sterowane elektronicznie reflektory przy skręcie oświetlają łuk drogi. W ten sposób umożliwiają wcześniejsze dostrzeżenie innych użytkowników bądź przeszkód. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa, ponieważ przy prędkości 110 km/h w ciągu jednej sekundy samochód pokonuje odległość ponad 30 metrów.

Dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe świecą dwa razy mocniej niż lampy halogenowe. Komfort jazdy jest dzięki temu dużo większy, a widzenie w nocy lub w złą pogodę – o wiele wyraźniejsze.

Temu rozwiązaniu może towarzyszyć statyczne doświetlenie, które oświetla dodatkowo wewnętrzną część zakrętu przy małych prędkościach. Oświetlenie to poprawia widoczność podczas zmiany kierunku jazdy lub przy manewrach podczas parkowania pojazdu.

– Reflektory automatyczne
System, który automatycznie włącza światła drogowe.
Automatyczne włączanie świateł drogowych podczas jazdy nocą uzależnione jest od warunków i obecności innych pojazdów na drodze . Zastosowanie tego systemu daje kierowcy psychiczny komfort jazdy.

Kontrola ciśnienia w ogumieniu (DSG)
System mierzy ciśnienie we wszystkich czterech kołach za pomocą czujników umieszczonych w każdej oponie. Następnie przekazuje zebrane dane do centralnego komputera.
Jeśli ciśnienie w jednym z kół spadnie poniżej określonej wartości, na ekranie wielofunkcyjnym pojawia się odpowiednia informacja i emitowany jest sygnał dźwiękowy.

System ostrzega przed jazdą ze zbyt słabo napompowaną oponą, która mogłaby zagrażać stabilności samochodu oraz bezpieczeństwu pasażerów.

Poza względami bezpieczeństwa, stała kontrola ciśnienia w kołach i utrzymywanie jego prawidłowego poziomu przyczynia się do redukcji hałasów toczenia, zużywania się opon, a także do zmniejszenia zużycia paliwa.

Electronic Stability Program (ESP)
ESP (Electronic Stability Program), regulując siłę hamowania i obroty silnika, stabilizuje tor jazdy samochodu w przypadku utraty przyczepności.
Rozwiązanie zapewniające najwyższą kontrolę nad samochodem w krytycznych sytuacjach drogowych.

Utratę przyczepności wykrywają czujniki usytuowane na poziomie układu jezdnego i kierowniczego. Analizują i w ciągu jednej sekundy wielokrotnie sprawdzają, czy rzeczywisty tor jazdy jest tym, który wybrał kierowca.

ESP współpracuje z antypoślizgowym systemem ASR, który przy poślizgu natychmiast redukuje nadmiar mocy przekazywany na koła napędowe.

Aktywny regulator prędkości
Aktywny regulator prędkości wykrywa zmniejszenie prędkości przez pojazd z przodu i powiadamia o tym. Utrzymuje także stałą odległość od samochodu poprzedzającego.
System oddziałuje na przyspieszanie i hamowanie w zakresie 30 km/h, pozwalając w ten sposób utrzymać stałą odległość między samochodami. Na pustej drodze samochód automatycznie powraca do zaprogramowanej prędkości.

Aktywny regulator prędkości czyni jazdę przyjemniejszą i poprawia jej bezpieczeństwo.

Platforma EMP2
Platforma EMP2 może być dopasowana do wielu rodzajów nadwozia (sedan, hatchback, kombi, minivan, SUV…). Umożliwia to zmniejszenia masy samochodu oraz emisji CO2.
Modułowa platforma EMP2 to odpowiedź na specjalne potrzeby różnych klientów i różnych rynków. Na bazie EMP2 mogą powstawać różne typy nadwozia, co pozwala zaspokoić potrzeby wielu segmentów rynku motoryzacyjnego i dostosować się do specyfiki rynków w różnych części świata. Mogą to być sedany i hatchbacki 4 lub 5-drzwiowe, kombi, minivany, samochody trójbryłowe, SUV-y, a nawet kabriolety i coupé.
Głównymi zaletami tej platformy są:

regulowany w zależności od sylwetki rozstaw osi
możliwość zastosowania różnych silników i napędów
zredukowana masa (o 70-80 kg)
zredukowana emisja CO2 (o 10-15 g/km)

Aktywne pasy bezpieczeństwa
Aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu wyposażone są w silniczki napinające je automatycznie w sytuacji zagrożenia. Zapewniają w ten sposób najlepszą możliwą ochronę pasażerów.
Przy prędkości powyżej 10 km/h delikatnie się zaciskają, poprawiając trzymanie kierowcy i pasażera w fotelach.

Zawieszenie Hydractive III+
Zawieszenie Hydractive III+, dostosowując się do różnych warunków jazdy, równoważy poczucie komfortu pasażerów i przyczepność samochodu.
Konstrukcja zawieszenia Hydractive III+ opiera się na niwelujących ruchy nadwozia amortyzatorach oraz na siłownikach przekazujących drgania zawieszenia do elementów zwanych sferami, w których rolę sprężyn pełni azot.

Zawieszenie może wchodzić w dwa stany sztywności i amortyzacji, aby w optymalny sposób dostosować się do nawierzchni. Rozmieszczone w samochodzie czujniki – kąta skrętu kierownicy, siły przyspieszenia i hamowania, stopnia wychylenia kół – pozwalają na bieżąco korygować jego sztywność.

Zawieszenie może działać w trybie Sport, umożliwiającym bardziej dynamiczne zachowania samochodu. W tym trybie priorytetem jest utrzymanie przyczepności.

Hydractive III+ na bieżąco steruje wysokością prześwitu. Dzięki temu, niezależnie od obciążenia samochodu, jest on zawsze taki sam. Ponadto podczas jazdy na autostradzie zawieszenie automatycznie się obniża, aby poprawić aerodynamikę pojazdu.

Pneumatyczne zawieszenie
Pneumatyczne zawieszenie na tylnej osi podnosi komfort – sprawia, że nierówności nawierzchni nie są zbyt odczuwalne.
W skład systemu pneumatycznego zawieszenia wchodzą: komputer, jednostka dostarczająca powietrze, dwa czujniki wysokości i dwie poduszki pneumatyczne. Czujniki wysokości mierzą odległość do ogranicznika. Gdy wykryją zmianę tej odległości, czyli zmianę prześwitu, przekazują odpowiednią informację do komputera. To urządzenie z kolei wysyła do kompresora polecenie skorygowania zmiany i przywrócenia odpowiedniego prześwitu.

Na postoju umożliwia obniżenie progu bagażnika w celu ułatwienia załadunku. W trakcie jazdy pozwala utrzymać stały prześwit niezależnie od obciążenia. W ten sposób zostały osiągnięte komfort, przyjemność jazdy i bezpieczeństwo.

Szyby wielowarstwowe
Taka budowa szyby zapewnia pochłanianie drgań akustycznych. Filtruje odgłosy aerodynamiczne oraz pochodzące z zewnątrz, zwiększając komfort pasażerów.
Wielowarstwowa szyba chroni pasażerów przed zagrożeniami z zewnątrz. W przeciwieństwie do szyb tradycyjnych, absorbuje energię powstającą przy uderzeniu i pęka, nie rozpryskując się.

– Panoramiczna przednia szyba
Panoramiczna przednia szyba dostarcza kierowcy dodatkowych wrażeń i zapewnia większe pole widzenia.
Panoramiczna przednia szyba zapewnia wyjątkowo duże pole widzenia (nawet ponad 80° w górę) i bardzo dobrą widoczność.

Dodatkową zaletą panoramicznej przedniej szyby jest znakomite doświetlenie wnętrza samochodu, co potęguje poczucie przestrzeni i otwarcia na zewnątrz.

Citroën C3 to model o największej na rynku powierzchni przedniej szyby i najmniejszej powierzchni dachu. Wrażenia z jazdy tym modelem są niepowtarzalne. Jego pasażerowie korzystają z lepszej widoczności i pełniejszego doświetlenia wnętrza, co wpływa na ich poczucie bezpieczeństwa i przyjemność z jazdy.

Rozpylacz zapachów
Doskonale dopasowany do stylu deski rozdzielczej rozpylacz zapachów wydziela mgiełkę subtelnego zapachu i tworzy we wnętrzu samochodu przyjemną atmosferę.
Za pomocą pokrętła można regulować natężenie zapachu.
Duży wybór kompozycji zapachowych umożliwia wybranie tej, która najbardziej odpowiada gustowi pasażerów samochodu.

Tablet dotykowy 7”
Dzięki dotykowemu tabletowi 7″ kierowca i pasażer z przodu mogą łatwo zarządzać różnymi funkcjami samochodu.
Intuicyjny tablet dotykowy 7″ ma siedem przycisków bezpośredniego dostępu. Pozwala sterować funkcjami samochodu: dwustrefową klimatyzacją, nawigacją, systemem audio, mediami, zestawem głośnomówiącym, systemami wspomagania prowadzenia, usługami Citroën Multicity Connect.

Ekran panoramiczny HD 12”
Duży ekran panoramiczny HD 12” udostępnia informacje niezbędne do prowadzenia pojazdu. Można je konfigurować w każdej chwili we własnym zakresie.
Informacje związane z nawigacją lub wspomaganiem prowadzenia – w zależności od potrzeb – mogą być wyświetlane w wysokiej rozdzielczości .
Dostępne są dwa warianty graficzne ekranu, Cubic lub Elliptic.
Tłem ekranowym może stać się ulubione zdjęcie wgrane z pamięci USB.

Fotel pasażera typu Relax
Elektrycznie regulowany fotel typu Relax dla pasażera z przodu ma nowatorską funkcję masażu oraz podnóżek, które służą wygodzie i odprężeniu podróżującego.
Elektrycznie regulowany fotel typu Relax ma funkcję masażu oraz zupełnie nowy dodatek – wysuwany podnóżek pozwalający na wygodne wyprostowanie nóg.

Skrzynia biegów ETG6
Skrzynia biegów ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6) jest prosta w użyciu, bardzo ułatwia manewry i umożliwia zmniejszenie emisji CO2.
Skrzynia biegów ETG6 ma tryb, w którym samochód jedzie powoli, a kierowca nie musi używać pedału gazu. Tryb skutecznie dozuje moc silnika przy niskich prędkościach.

Nowe stopniowanie biegów zwiększa komfort przy zmianach prędkości, głównie dzięki rzadszej konieczności zmiany pomiędzy 1. i 2. przełożeniem, a także dzięki większej elastyczności.

Pozwala także zredukować zużycie paliwa i emisję CO2 przy ekonomicznym stylu prowadzenia. Redukcja ta została uzyskana również dzięki zastosowaniu w skrzyni ETG6 nowego, wydajniejszego oleju.

System pomiaru dostępnego miejsca
System pomiaru dostępnego miejsca pomaga kierowcy przy manewrach parkowania. Mierzy wielkość miejsca i informuje, czy zaparkowanie na nim jest możliwe.
Dzięki czujnikom wbudowanym w przedni zderzak system dostarcza kierowcy informacji o dopasowaniu wybranego miejsca do wymiarów samochodu. Precyzyjnie określa również stopień trudności planowanego manewru.

Wystarczy wolno jechać wzdłuż wybranego miejsca, aby system zmierzył jego długość. Pomiar zostaje zakończony, gdy przód samochodu dojedzie do końca tej przestrzeni. Na ekranie wielofunkcyjnym pojawia się wtedy komunikat sugerujący zaparkowanie lub odradzający je. Komunikatowi towarzyszy sygnał dźwiękowy.

– Wspomaganie ruszania na wzniesieniu
System wspomaga ruszanie na wzniesieniu. Zapobiega niezamierzonemu cofnięciu się pojazdu podczas zwalniania pedału hamulca.
System zapobiega niezamierzonemu cofnięciu się samochodu na pochyłej drodze po zwolnieniu pedału hamulca. Uruchamia się automatycznie na drogach o nachyleniu przekraczającym 3% i utrzymuje samochód w miejscu przez około dwie sekundy. Jest to wystarczający czas, aby kierowca mógł przełożyć nogę z pedału hamulca na pedał gazu.

Wspomaganie ruszania na wzniesieniu zmniejsza stres kierowcy, dając mu czas na spokojne naciśnięcie pedału gazu z odpowiednią siłą.

System kontroli martwego pola
System kontroli martwego pola dzięki piktogramom na lusterkach pomaga zauważyć obecność innego pojazdu w martwym polu widzenia.
Rozwiązanie to działa w podobny sposób jak radar cofania. Jest to pomoc o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa jazdy, szczególnie przydatna na autostradach.

– Kamera 360°
Kamera 360° pozwala wykryć obiekty i przeszkody znajdujące się wokół samochodu, co ułatwia manewry. Pozwala uniknąć zderzenia z przeszkodami, zwłaszcza z tymi, które są niewidoczne z miejsca kierowcy.
Cztery kamery rozmieszczone ze wszystkich stron samochodu przekazują obraz na ekran o wysokiej rozdzielczości. Jedna znajduje się z przodu, druga z tyłu, nad tablicą rejestracyjną. Dwie pozostałe, rejestrujące obraz do stworzenia widoku panoramicznego, ukryto w dolnej części lusterek zewnętrznych.
Gdy kamera jest włączona, działa do prędkości 15 km/h i pozostaje aktywna do prędkości 30 km/h.

System Park Assist
System Park Assist umożliwia automatyczne zaparkowanie samochodu.
Funkcja Park Assist stanowi aktywną pomoc przy wyszukiwaniu miejsca do parkowania pasującego do wymiarów samochodu. Po znalezieniu odpowiedniego miejsca parkuje pojazd w sposób automatyczny, zarówno równolegle, jak i prostopadle.
Kierowcy pozostaje tylko przyspieszanie lub hamowanie w odpowiednich momentach.

Kamera cofania
Po włączeniu biegu wstecznego kamera cofania przekazuje na główny ekran widok otoczenia z tyłu samochodu.
Oznaczenia w odpowiednich kolorach określają odległość do ewentualnej przeszkody.
Kamera cofania jest niezastąpiona przy manewrach.

Zdalny dostęp i uruchamianie (ADML)
System zdalnego dostępu i rozruchu pozwala na otwarcie lub zamknięcie oraz uruchomienie samochodu bez użycia kluczyka lub pilota.
Dzięki funkcji zdalnego dostępu i rozruchu pojazdu (ADML) samochód potrafi wykryć elektroniczny kluczyk w kieszeni zbliżającej się osoby. Aby otworzyć drzwi, wystarczy wsunąć dłoń za klamkę. Silnik uruchamia się i wyłącza przyciskiem Start & Stop.

Zapraszamy do osobistego zapoznania się z tymi technologiami w salonie Citroena przy ulicy …Andree Citroena 1 w Szczecinie.
/Materiał udostępniony dzięki Citroen Polska www.citroen.pl/

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress