POWRÓT LEGENDY – Suzuki Vitara już od 69 000 zł od Bemo Motors wystawcy targów MOTOSHOW

Suzuki jest ekspertem w dziedzinie samochodów z napędem na cztery koła. Najnowszy SUV marki – VITARA – ma swoją premierę podczas salonu samochodowego Paris Motor Show trwającego w dniach 4-19 października 2014 r.

VITARA została opracowana na bazie koncepcyjnego modelu iV-4, który prezentowany był podczas ubiegłorocznego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Doskonale łączy atrakcyjny design z właściwościami SUV-a. Stylistyka tego modelu, który wyposażony został w inteligentny napęd ALLGRIP 4WD, podkreśla nowoczesność i innowacyjność, jednocześnie nawiązując elementami nadwozia do charakterystycznych rozwiązań stosowanych w SUV-ach Suzuki.

Suzuki jest pionierem w tworzeniu kompaktowych modeli SUV. Od rozpoczęcia produkcji serii LJ w 1970 roku, Suzuki stale poszerza swoją gamę samochodów typu SUV, wprowadzając kolejne modele: Vitara (1988 r.), Jimny (1998 r.) oraz Grand Vitara / Grand Vitara XL (2005 r.).
Wygląd charakterystyczny dla SUV-ów marki

Stylistyka nowej Vitary czerpie z tradycji SUV-ów Suzuki i interpretuje ją w nowoczesny i atrakcyjny sposób. Nowa Vitara stanowi uosobienie klasycznej stylistyki SUV-a Suzuki w nowej, ciekawej interpretacji. Dzięki charakterystycznemu kształtowi maski przednia część nadwozia podkreśla znakomite właściwości jezdne. Wysoko poprowadzone linie boczne oraz wyloty powietrza po bokach maski to stylistyczne nawiązanie do pierwszej generacji modelu Vitara. Uwagę zwracają wyraziście zarysowane przetłoczenia pod linią okien, rozciągające się na całej długości nadwozia i sugerujące mocny charakter pojazdu. Efektem poszukiwań najlepszych właściwości aerodynamicznych są optymalnie zaprojektowane i rozmieszczone otwory w zderzaku, przemyślana linia dachu, łagodnie opadająca ku tyłowi pojazdu, oraz opływowe kształty lusterek zewnętrznych i zderzaków, opracowane w oparciu o wyniki testów w tunelu aerodynamicznym. Reflektory LED nie tylko świetnie się prezentują, ale także pozwalają oszczędzić energię elektryczną.

Stylistyka wnętrza

Odważna stylistyka deski rozdzielczej oraz otoczenia lewarka zmiany biegów podkreśla twardy charakter SUV-a. Okrągła tarcza zegara i kolisty kształt wlotów powietrza odzwierciedlają motywy wszechobecne w stylistyce modelu Grand Vitara, które nadają wnętrzu kabiny nowoczesny, dynamiczny wygląd.

Personalizacja
Użytkownik chcący spersonalizować swój samochód ma do wyboru listę dodatkowego wyposażenia nadwozia i wnętrza, dzięki czemu może lepiej dostosować samochód do swojego gustu.

Dzięki ofercie elementów stylizacyjnych i możliwości personalizacji wyglądu samochodu, VITARA umożliwia użytkownikowi lepiej wyrazić siebie. Przygotowano bogatą paletę kolorów nadwozia oraz elementów dekoracyjnych, dzięki którym użytkownik może w znacznym stopniu dostosować charakter VITARY do swojego gustu i preferencji. Do wyboru dostępnych jest 15 odcieni lakieru nadwozia, w tym trzy zupełnie nowe barwy, a także kilka dwukolorowych kompozycji, które podkreślają radość z jazdy nową Vitarą.

Nowe odcienie lakieru:

Atlantis Turquoise Pearl Metallic (ZQN)
Horizon Orange Metallic (ZQP)
Savannah Ivory Metallic (ZQQ)

Kolejnych pięć elementów, które pozwoli na dalszą modyfikację stylistyczną kabiny i nadwozia nowej Vitary, to:

-przedni grill (w kolorze białym lub czarnym)
-elementy dekoracyjne błotników (w kolorze białym lub czarnym)
-elementy dekoracyjne deski rozdzielczej (turkus, pomarańcz, biel lub czerń fortepianowa)
-obręcze Louvre (turkus, pomarańcz, biel lub czerń fortepianowa)
-zegar w konsoli środkowej (w wersji CARBON lub KANJI)

Ponadto użytkownik może dodatkowo podkreślić drogowe i terenowe zdolności, wybierając jeden z pakietów stylistycznych:
pakiet miejski – składają się na niego chromowane elementy dekoracyjne, m.in. chromowane ramki świateł przeciwmgłowych, ozdobne listwy boczne oraz tylny spojler dachowy.
pakiet terenowy – podkreśla twardy charakter pojazdu; składa się m.in. z przedniej i tylnej osłony podwozia, ozdobnych ramek lamp przeciwmgłowych, listew bocznych, oraz listwy ochronnej progu bagażnika.
Napęd 4×4
Poprawione osiągi dzięki układowi ALLGRIP oraz przemyślanej konstrukcji podwozia

Masywne felgi oraz duży prześwit zdradzają możliwości terenowe, natomiast układ napędowy ALLGRIP z czterema trybami jazdy pozwala kierowcy dostosować charakterystykę pojazdu do zmiennych warunków drogowych i zapewnia znakomite właściwości jezdne na drodze, jak i w terenie. Nowa Vitara została wyposażona w technologię ALLGRIP stworzoną na podstawie doświadczeń Suzuki uzyskanych w dziedzinie technologii napędu na obie osie. ALLGRIP zapewnia nie tylko przyjemność z jazdy, ale i poczucie bezpieczeństwa niezależnie od warunków panujących na drodze. Jednocześnie pozwala na zachowanie niskiego zużycia paliwa i ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Technologia ta zadebiutowała w Suzuki SX4 S-CROSS i natychmiast zyskała uznanie użytkowników. Teraz ALLGRIP, wzbogacony o funkcję sprzężenia w przód, dostępny będzie również w nowym Suzuki Vitara.

Vitara

Opis
Suzuki
Design
Wygląd charakterystyczny dla SUV-ów marki

Stylistyka nowej Vitary czerpie z tradycji SUV-ów Suzuki i interpretuje ją w nowoczesny i atrakcyjny sposób. Nowa Vitara stanowi uosobienie klasycznej stylistyki SUV-a Suzuki w nowej, ciekawej interpretacji. Dzięki charakterystycznemu kształtowi maski przednia część nadwozia podkreśla znakomite właściwości jezdne. Wysoko poprowadzone linie boczne oraz wyloty powietrza po bokach maski to stylistyczne nawiązanie do pierwszej generacji modelu Vitara. Uwagę zwracają wyraziście zarysowane przetłoczenia pod linią okien, rozciągające się na całej długości nadwozia i sugerujące mocny charakter pojazdu. Efektem poszukiwań najlepszych właściwości aerodynamicznych są optymalnie zaprojektowane i rozmieszczone otwory w zderzaku, przemyślana linia dachu, łagodnie opadająca ku tyłowi pojazdu, oraz opływowe kształty lusterek zewnętrznych i zderzaków, opracowane w oparciu o wyniki testów w tunelu aerodynamicznym. Reflektory LED nie tylko świetnie się prezentują, ale także pozwalają oszczędzić energię elektryczną.

Stylistyka wnętrza

Odważna stylistyka deski rozdzielczej oraz otoczenia lewarka zmiany biegów podkreśla twardy charakter SUV-a. Okrągła tarcza zegara i kolisty kształt wlotów powietrza odzwierciedlają motywy wszechobecne w stylistyce modelu Grand Vitara, które nadają wnętrzu kabiny nowoczesny, dynamiczny wygląd.

Personalizacja
Użytkownik chcący spersonalizować swój samochód ma do wyboru listę dodatkowego wyposażenia nadwozia i wnętrza, dzięki czemu może lepiej dostosować samochód do swojego gustu.

Dzięki ofercie elementów stylizacyjnych i możliwości personalizacji wyglądu samochodu, VITARA umożliwia użytkownikowi lepiej wyrazić siebie. Przygotowano bogatą paletę kolorów nadwozia oraz elementów dekoracyjnych, dzięki którym użytkownik może w znacznym stopniu dostosować charakter VITARY do swojego gustu i preferencji. Do wyboru dostępnych jest 15 odcieni lakieru nadwozia, w tym trzy zupełnie nowe barwy, a także kilka dwukolorowych kompozycji, które podkreślają radość z jazdy nową Vitarą.

Nowe odcienie lakieru:

Atlantis Turquoise Pearl Metallic (ZQN)
Horizon Orange Metallic (ZQP)
Savannah Ivory Metallic (ZQQ)

Kolejnych pięć elementów, które pozwoli na dalszą modyfikację stylistyczną kabiny i nadwozia nowej Vitary, to:

przedni grill (w kolorze białym lub czarnym)
elementy dekoracyjne błotników (w kolorze białym lub czarnym)
elementy dekoracyjne deski rozdzielczej (turkus, pomarańcz, biel lub czerń fortepianowa)
obręcze Louvre (turkus, pomarańcz, biel lub czerń fortepianowa)
zegar w konsoli środkowej (w wersji CARBON lub KANJI)

Ponadto użytkownik może dodatkowo podkreślić drogowe i terenowe zdolności, wybierając jeden z pakietów stylistycznych:
pakiet miejski – składają się na niego chromowane elementy dekoracyjne, m.in. chromowane ramki świateł przeciwmgłowych, ozdobne listwy boczne oraz tylny spojler dachowy.
pakiet terenowy – podkreśla twardy charakter pojazdu; składa się m.in. z przedniej i tylnej osłony podwozia, ozdobnych ramek lamp przeciwmgłowych, listew bocznych, oraz listwy ochronnej progu bagażnika.
Napęd 4×4
Poprawione osiągi dzięki układowi ALLGRIP oraz przemyślanej konstrukcji podwozia

Masywne felgi oraz duży prześwit zdradzają możliwości terenowe, natomiast układ napędowy ALLGRIP z czterema trybami jazdy pozwala kierowcy dostosować charakterystykę pojazdu do zmiennych warunków drogowych i zapewnia znakomite właściwości jezdne na drodze, jak i w terenie. Nowa Vitara została wyposażona w technologię ALLGRIP stworzoną na podstawie doświadczeń Suzuki uzyskanych w dziedzinie technologii napędu na obie osie. ALLGRIP zapewnia nie tylko przyjemność z jazdy, ale i poczucie bezpieczeństwa niezależnie od warunków panujących na drodze. Jednocześnie pozwala na zachowanie niskiego zużycia paliwa i ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Technologia ta zadebiutowała w Suzuki SX4 S-CROSS i natychmiast zyskała uznanie użytkowników. Teraz ALLGRIP, wzbogacony o funkcję sprzężenia w przód, dostępny będzie również w nowym Suzuki Vitara.

W Vitarze układ ALLGRIP wykorzystuje funkcję monitorowania informacji zwrotnych z czujników przy kołach w celu zwiększenia momentu przenoszonego na tylną oś, jeśli na kołach przedniej osi wykryty zostanie nadmierny uślizg. Nowa funkcja sprzężenia w przód sprawia, iż system potrafi przewidzieć możliwość wystąpienia uślizgu przednich kół na podstawie analizy warunków drogowych, pozycji pedału przyśpieszenia oraz kąta skrętu koła kierownicy. Jeśli system wykryje ryzyko wystąpienia uślizgu, zanim jeszcze ono wystąpi, większa wartość momentu obrotowego przenoszona jest na tylne koła. Układ ALLGRIP może pracować w następujących trybach jazdy:

AUTO
W trybie AUTO, odpowiednim do jazdy w normalnych warunkach drogowych, priorytetem jest wydajność paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD.

SPORT
Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety napędu 4WD w odpowiedzi na nacisk na pedał przyspieszenia. W niskim i średnim zakresie prędkości system steruje charakterystyką przyspieszenia/momentu obrotowego w celu zoptymalizowania reakcji jednostki napędowej i właściwości jezdnych w zakrętach.

SNOW
Tryb SNOW jest odpowiedni, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. System domyślnie załącza napęd 4WD. Odpowiednio dostosowuje kontrolę nad napędem na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, tym samym zapewniając doskonałą trakcję i stabilność pojazdu.

LOCK
Tryb LOCK pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi.

Vitara

Opis
Suzuki
Design
Wygląd charakterystyczny dla SUV-ów marki

Stylistyka nowej Vitary czerpie z tradycji SUV-ów Suzuki i interpretuje ją w nowoczesny i atrakcyjny sposób. Nowa Vitara stanowi uosobienie klasycznej stylistyki SUV-a Suzuki w nowej, ciekawej interpretacji. Dzięki charakterystycznemu kształtowi maski przednia część nadwozia podkreśla znakomite właściwości jezdne. Wysoko poprowadzone linie boczne oraz wyloty powietrza po bokach maski to stylistyczne nawiązanie do pierwszej generacji modelu Vitara. Uwagę zwracają wyraziście zarysowane przetłoczenia pod linią okien, rozciągające się na całej długości nadwozia i sugerujące mocny charakter pojazdu. Efektem poszukiwań najlepszych właściwości aerodynamicznych są optymalnie zaprojektowane i rozmieszczone otwory w zderzaku, przemyślana linia dachu, łagodnie opadająca ku tyłowi pojazdu, oraz opływowe kształty lusterek zewnętrznych i zderzaków, opracowane w oparciu o wyniki testów w tunelu aerodynamicznym. Reflektory LED nie tylko świetnie się prezentują, ale także pozwalają oszczędzić energię elektryczną.

Stylistyka wnętrza

Odważna stylistyka deski rozdzielczej oraz otoczenia lewarka zmiany biegów podkreśla twardy charakter SUV-a. Okrągła tarcza zegara i kolisty kształt wlotów powietrza odzwierciedlają motywy wszechobecne w stylistyce modelu Grand Vitara, które nadają wnętrzu kabiny nowoczesny, dynamiczny wygląd.

Personalizacja
Użytkownik chcący spersonalizować swój samochód ma do wyboru listę dodatkowego wyposażenia nadwozia i wnętrza, dzięki czemu może lepiej dostosować samochód do swojego gustu.

Dzięki ofercie elementów stylizacyjnych i możliwości personalizacji wyglądu samochodu, VITARA umożliwia użytkownikowi lepiej wyrazić siebie. Przygotowano bogatą paletę kolorów nadwozia oraz elementów dekoracyjnych, dzięki którym użytkownik może w znacznym stopniu dostosować charakter VITARY do swojego gustu i preferencji. Do wyboru dostępnych jest 15 odcieni lakieru nadwozia, w tym trzy zupełnie nowe barwy, a także kilka dwukolorowych kompozycji, które podkreślają radość z jazdy nową Vitarą.

Nowe odcienie lakieru:

Atlantis Turquoise Pearl Metallic (ZQN)
Horizon Orange Metallic (ZQP)
Savannah Ivory Metallic (ZQQ)

Kolejnych pięć elementów, które pozwoli na dalszą modyfikację stylistyczną kabiny i nadwozia nowej Vitary, to:

przedni grill (w kolorze białym lub czarnym)
elementy dekoracyjne błotników (w kolorze białym lub czarnym)
elementy dekoracyjne deski rozdzielczej (turkus, pomarańcz, biel lub czerń fortepianowa)
obręcze Louvre (turkus, pomarańcz, biel lub czerń fortepianowa)
zegar w konsoli środkowej (w wersji CARBON lub KANJI)

Ponadto użytkownik może dodatkowo podkreślić drogowe i terenowe zdolności, wybierając jeden z pakietów stylistycznych:
pakiet miejski – składają się na niego chromowane elementy dekoracyjne, m.in. chromowane ramki świateł przeciwmgłowych, ozdobne listwy boczne oraz tylny spojler dachowy.
pakiet terenowy – podkreśla twardy charakter pojazdu; składa się m.in. z przedniej i tylnej osłony podwozia, ozdobnych ramek lamp przeciwmgłowych, listew bocznych, oraz listwy ochronnej progu bagażnika.
Napęd 4×4
Poprawione osiągi dzięki układowi ALLGRIP oraz przemyślanej konstrukcji podwozia

Masywne felgi oraz duży prześwit zdradzają możliwości terenowe, natomiast układ napędowy ALLGRIP z czterema trybami jazdy pozwala kierowcy dostosować charakterystykę pojazdu do zmiennych warunków drogowych i zapewnia znakomite właściwości jezdne na drodze, jak i w terenie. Nowa Vitara została wyposażona w technologię ALLGRIP stworzoną na podstawie doświadczeń Suzuki uzyskanych w dziedzinie technologii napędu na obie osie. ALLGRIP zapewnia nie tylko przyjemność z jazdy, ale i poczucie bezpieczeństwa niezależnie od warunków panujących na drodze. Jednocześnie pozwala na zachowanie niskiego zużycia paliwa i ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Technologia ta zadebiutowała w Suzuki SX4 S-CROSS i natychmiast zyskała uznanie użytkowników. Teraz ALLGRIP, wzbogacony o funkcję sprzężenia w przód, dostępny będzie również w nowym Suzuki Vitara.

W Vitarze układ ALLGRIP wykorzystuje funkcję monitorowania informacji zwrotnych z czujników przy kołach w celu zwiększenia momentu przenoszonego na tylną oś, jeśli na kołach przedniej osi wykryty zostanie nadmierny uślizg. Nowa funkcja sprzężenia w przód sprawia, iż system potrafi przewidzieć możliwość wystąpienia uślizgu przednich kół na podstawie analizy warunków drogowych, pozycji pedału przyśpieszenia oraz kąta skrętu koła kierownicy. Jeśli system wykryje ryzyko wystąpienia uślizgu, zanim jeszcze ono wystąpi, większa wartość momentu obrotowego przenoszona jest na tylne koła. Układ ALLGRIP może pracować w następujących trybach jazdy:

AUTO
W trybie AUTO, odpowiednim do jazdy w normalnych warunkach drogowych, priorytetem jest wydajność paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD.

SPORT
Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety napędu 4WD w odpowiedzi na nacisk na pedał przyspieszenia. W niskim i średnim zakresie prędkości system steruje charakterystyką przyspieszenia/momentu obrotowego w celu zoptymalizowania reakcji jednostki napędowej i właściwości jezdnych w zakrętach.

SNOW
Tryb SNOW jest odpowiedni, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. System domyślnie załącza napęd 4WD. Odpowiednio dostosowuje kontrolę nad napędem na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, tym samym zapewniając doskonałą trakcję i stabilność pojazdu.

LOCK
Tryb LOCK pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi.

Technika
Ogromna przyjemność z jazdy, będąca efektem praktycznego zastosowania bogatej wiedzy i doświadczenia konstruktorów firmy Suzuki
Znakomite właściwości jezdne na asfalcie oraz świetne możliwości terenowe, z których słynie cała rodzina modelu Vitara
Niezwykle dynamiczny i oszczędny układ napędowy
Jeden z najniższych współczynników emisji CO2 w klasie kompaktowych SUV-ów

Jednostki napędowe

Nowe Suzuki Vitara może napędzać benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra (kod M16) lub wysokoprężna jednostka o takiej samej pojemności (kod D16AA). Motor benzynowy wyróżnia się obniżonym tarciem wewnętrznym oraz niższą masą własną i osprzętu, co przekłada się na ponadprzeciętną wydajność paliwową oraz wysoką moc i moment obrotowy. W jednostce wysokoprężnej zastosowano nowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic dopływu powietrza turbiny (VGT), dzięki czemu dysponuje ona sporą mocą i odpowiednio wysokim momentem obrotowym, przy znacznym ograniczeniu poziomu emisji substancji szkodliwych oraz obniżeniu zapotrzebowania na paliwo.

Comments are closed.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress